Мій перехід на вихідний пентод 6Ф6С зумовлений в першу чергу бажанням побудувати закінчений і більш-менш прийнятний за розмірами варіант стерео підсилювача, а також позитивними відгуками на форумах про відмінне звучання таких доступних звукових ламп як 6П6С, 6Ф6С.
На початку лампової епопеї звичайно ці лампи прослуховувались, але в оточенні звичайних деталей вони не видавали прийнятне звучання. А така не звукова лампа як Г-411 виділялась в кращу сторону. Із заміною оточення ламп на "правильні" компоненти, лампи також "правильно" зазвучали.
Перевагу 6Ф6С віддав через її нейтральне та музичне звучання яке не втомлює. Режими роботи паспортні, схема типова:
Струм холостого ходу трансформатора 40 мА, при шунтуванні первинної обмотки конденсаторами на 0,630 мкФ- 15 мА.
Гучномовці 4А-28 та 4А-32 прекрасно відтворюють середину, а у відкритому оформленні звучать дуже природно. Електричний опір системи 6 Ом, тому вихідний трансформатор потребує корекції. В новому варіанті первинна його обмотка не секціонована і розміщена між вторинними, містить 4600 витків 0.18 мм. Вторинна обмотка містить всього 135 витків, провід 2 по 0.55 мм, тобто здвоєний. В першій секції 76 витків, в другій 59, приведений опір 7 кОм, в програмі SPECTRALAB це найкращий результат.
Незважаючи на відсутність секціювання первинної обмотки, високих частот достатньо, є бас та прекрасна середина.
Зменшив опір R4 в аноді драйвера з 3.6 кОм до 1 кОм, на аноді 6Н8С напруга стала чуть більшою від половини напруги живлення, струм лампи збільшився до 9 мА, такий режим більш лінійний, проте зріс низькочастотний фон.
Видно наявність підвищеного фону 100 Гц.
Після шунтування дроселя конденсаторами номіналом 569 нФ фон 100 Гц значно зменшився, дещо меншим став фон 50 Гц.
АЧХ та спектри виглядають так:
Зверху розміщені силовий трансформатор, дросель, конденсатори загальною ємністю 20 мкФ.
Таким чином, 6Ф6С більш рівномірно відтворює всю звукову смугу частот.
Немає коментарів:
Дописати коментар